Haltu Oy toteuttamaan somebotteja

28.03.2017

Seuraamme Haltulla tarkkaan trendejä ja kerromme uusista mahdollisuuksista aina asiakkaillemme, jotta hekin saisivat näistä tilaisuuksista irti parhaan mahdollisen huomion niin mediassa kuin käyttäjienkin toimesta. Olemme suhteellisen aktiivisesti markkinoineet sosiaalisen median botteja / chatbotteja helposti lähestyttävänä kanavana uusille ja nykyisille käyttäjille.

Se on nääs niin, kun käyttäjille tarjoaa palvelua heidän luontaisessa ympäristössään, niin pääsee paljon parempaan kommunikaatioon ja samalla asiakastyytyväisyys kasvaa. Ensin tuli asiakaspalveluchatit ja nyt samaa mallia tehdään automatisoidummin. Chatbottien avulla voidaan laajentaa asiakaspalvelua ja yksinkertaiset tehtävät ovat kohtuullisen edullisia ja nopeita toteuttaa. Lisäksi emme suosittele palautelomakkeen tai yhteystietojen poistamista nettisivuilta sen takia, että luodaan botti vaikkapa facebookin messengeriin, vaan se on yksi uusi kanava ja tätä kautta mahdollisuus saada lisää asiakkaita. Ole siis siellä missä asiakkaasi ja ymmärrä, että erilaiset (ikä, tausta, koulutus, tottumukset) haluavat palvelua sellaisessa kanavassa, jonka he kokevat helpoksi ja turvalliseksi. 

Bottihommat lähtevät meillä nyt käyntiin 6Aika hankkeen kilpailun kautta, lähdemme toteuttamaan Helsingin kaupungille palautebottia, joka siis ottaa vastaan kansalaisten palautteita ja kertoo käyttäjälle, missä palautteen käsittely etenee. Mahtava konsepti, kun voit mesettää esim. rikkinäisestä katuvalosta suoraan tien päältä! 

Lue lisää täältä: http://www.hri.fi/fi/ajankohtaista/avoimen-datan-kokeilut-kaynnistyvat/