Haltu kehittää MPASS-yhteensopivia ratkaisuja opetussektorille

—  12.04.2016

MPASS on ratkaisu helppoon digitaaliseen tunnistautumiseen. MPASS:n avulla palveluntarjoajan ei tarvitse toteuttaa itse käyttäjähallintaa vaan tiedot saadaan ylläpidettynä yhden rajapinnan kautta, johon on liittynyt useita eri tunnistautumislähteitä. Näitä voisivat jatkossa olla mm. Suomessa erittäin suositut Wilma- ja Helmi-järjestelmät.

Käyttäjä hyötyy MPASS:sta, koska hänen ei tarvitse luoda uusia tunnuksia jokaiseen palveluun ja ajankäyttö niin koulussa kuin kotonakin tehostuu olennaiseen - ei ainaiseen tunnusten etsimiseen tai salasanojen uusimiseen. Lisäksi koulunkaan ydintehtävä ei ole käyttäjähallinnasta huolehtiminen vaan kasvattaminen. Näihin ongelmiin ratkaisuna on MPASS.

“Jatkossa kaikki perusopetukseen liittyvät digitalisaatioprojektimme tulevat olemaan MPASS-yhteensopivia”, linjaa Haltu Oy:n toimitusjohtaja Mikko Sävilahti, “Mikään muu ei ole ostajan eikä myöskään palveluntarjoajan kannalta järkevää, koska jatkossa kaikki Suomessa käytössä olevat perusopetuksen palvelut tulevat väistämättä siirtymään yhtenäisen kertakirjautumisen piiriin”, Sävilahti arvioi.

MPASS-yhteensopivuus tulee tarkoittamaan käytännössä sitä, että uusiin toteutettuihin palveluihin kirjaudutaan pääasiassa MPASS:n avulla. Tällä tavalla säästetään huomattavasti aikaa ja rahaa sekä luodaan yhtenäinen käyttäjäkokemus eri palveluiden välille.

Digitalisaation mahdollistajana Haltu Oy toteuttaa erilaisia ohjelmistoprojekteja sekä asiantuntijapalveluja niin liiketoiminnan kuin oppimisen sähköistämiseksi. Tämän lisäksi Haltu Oy kehittää omaa Dream-alustateknologiaansa, joka on vahvasti mukana suomalaisessa perusopetuksen kentässä. Alustan ilmentymiä ovat mm. Dreamschool.fi -palvelu, Hämeenlinnan perusopetuksen Airo-työpöytä, Kangasalan Tori-työpöytä sekä Kuntien Tieran Edison-oppimisympäristö. Haltulla on myös vahva rooli Educloud Alliance -standardin määrittelyssä ja toteutuksessa.

Haltu Oy on ollut edistämässä oppimista jo vuodesta 2011 alkaen ja parhaillaan katsotaan kohti uusia projekteja niin kotimaassa kuin kansainvälisilläkin markkinoilla.

Yhteydenotot ja lisätiedot:

Lue lisää MPASS:sta: http://mpass.fi