Ohjelmistoyritys Haltu mukana rakentamassa koulun unelmista totta

—  02.12.2011

Haltu Oy, lehdistötiedote, julkaisuvapaa 02.12.2011 Tampere

Unelmakoulu on Kauniaisten Kasavuoren koulussa kehitetty visio hyvästä koulusta, jossa yhtenä tavoitteena on innostaa lapsia aktiiviseen oppimiseen tutuilla mobiilityökaluilla – tunteita unohtamatta. Unelmakoulun kehittämisprosessista on synnytetty konsepti, jonka avulla kaikkien koulujen on helppo aloittaa matka kohti uudenlaisen oppimisen unelmaa. Unelmakoulussa kehitetyt palvelut ovatkin leviämässä 12 kouluun ympäri Suomen.

Palveluiden jakamisen pilvestä mahdollistaa Haltun teknisesti rakentama joustava alusta, joka julkaistaan osana pilottia avoimena lähdekoodina. Alustaan on helppo yhdistää opettajien ja oppilaiden ideoimia palveluita, Google-sovelluksia ja esimerkiksi oppimispelejä.

Alustan timpurina ja talonmiehenä taiteilee Haltu Oy, jonka ketterä työskentelytapa sopii mainiosti samoin toimivan julkisen sektorin toimijan periaatteisiin. Yhteistyömalli on maailmanlaajuisestikin uniikki, joka mahdollistaa sen, että alusta jatkossakin kasvaa ja kehittyy yhdessä käyttäjiensä kanssa.

Haltu Oy on vuonna 2010 perustettu ketterä ohjelmistoyritys, joka tarjoaa notkeita verkko- ja mobiiliratkaisuja yrityksille ja yhteisöille. Yrityksessä työskentelee tällä hetkellä 10 henkilöä.

• Lisätietoja alustasta antaa Haltu Oy:n toimitusjohtaja Mikko Sävilahti, 050-3506464.
  • Lisätietoja Unelmakoulusta antaa hankekoordinaattori Allan Schneitz 041-5032119