Mediamaisterin ja Haltun yhteistyö alkaa – Mitä se tarkoittaa?

—  13.01.2014

Erilaisiin joukkoviestimiin on tullut tieto Mediamaisteri Group Oy:n sekä Haltu Oy:n alkavasta yhteistyöstä uudenlaisen oppimisympäristön toiminnallisuuksien kehittäjinä. Millaisista toiminnallisuuksista puhutaan ja miten nämä kaksi yritystä täydentävät toisiaan?

Kuvassa Medimaisterilta Ville Koiviola ja Karoliina Poiksalo, Haltulta Mikko Sävilahti

Haltun Dream-teknologian hyödyntäminen Mediamaisterin LMS-alustalla luovat uudenlaisia mahdollisuuksia liiketoiminnalle. Yhdistetyt teknologiat tekevät kehitettävästä kokonaisuudesta entistäkin kustannustehokkaan, ketterän ja helposti laajennettavan siten, että myös muut toimijat kuten mm. oppimispelejä toteuttavat yritykset tai kustantajat pystyvät tarjoamaan omia palvelujaan loppuasiakkaille yhden kanavan kautta.

Mediamaisteri Group Oy:n toimitusjohtaja Mikko Toriseva näkee yhteistyössä uusia mahdollisuuksia: ”Yhteistyö Haltun kanssa on lähtenyt liikkeelle helposti ja vauhdikkaasti, missä taustalla on samanlainen ajattelumalli avoimuudesta niin toiminnassa kuin teknologiassa sekä halu rakentaa aiempaa joustavampia ja parempia web-palveluja asiakkaiden käyttöön.

Haltun toimitusjohtaja ja perustaja Mikko Sävilahti odottaa yhteistyöltä uusien projektien myötä uusia haasteita: "Yhteistyössä Mediamaisterin kanssa pystymme toteuttamaan suuria avoimen lähdekoodin ohjelmistoihin perustuvia projekteja, joissa voidaan hyödyntää molempien yritysten parasta osaamista. Uskon, että Haltu pystyy tuomaan MMG:lle lisävoimaa sellaisiin projekteihin, jotka vaativat merkittävästä ohjelmistokehitystä, mobiiliosaamista tai järjestelmäintegraatioita.”

Haltu Oy:n ydinosaamista ovat järjestelmäintegraatiot, ohjelmistojen räätälöinti, muokkaus ja kehittäminen sekä Dream-teknologiaan pohjautuvien oppimisalustaratkaisujen toteuttaminen. Mediamaisterilta taas tulee osaaminen LMS-työkalujen tuntemuksesta niin ylläpito-, tuki- ja koulutustarjonnan kautta sekä lähes 15 vuoden kokemus alalta ja satojen toteutettujen projektien myötä.
Yhteistyö on rakentunut hiljalleen viimeisen vuoden aikana ja ensimmäisenä konkreettisena esimerkkinä on Kuntien Tiera Oy:lle yhteistyössä kuntien kanssa kehitettävä oppimisympäristö. ”Pieninä ja potentiaalisina tamperelaisina yrityksinä voimien yhdistäminen on tuottanut jo hyvin nopeasti mukavia tuloksia ja tulevaisuuden visiot rakentuvat suurille suunnitelmille”, Mikko Toriseva paljastaa tulevaisuudesta.

Yhteistyön seuraavat askeleet ovat muissa yhteisprojekteissa niin julkiselle kuin yksityisellekin puolelle ja lisäksi molempien yritysten agendalla on kansainvälistyminen, johon yhteistyön ja referenssien kautta saadaan hyvää uskottavuutta ja vauhditusta. Yhteistyön aloittamisesta tulee olemaan hyötyä molemmille yrityksille sekä ehdottomasti niin uusille kuin nykyisillekin asiakkaille.

Lisätietoja:

Mikko Sävilahti, toimitusjohtaja, Haltu Oy,